Med Akademikerkorpset løser tre universitetsstuderende fra op til tre forskellige studieretninger en strategisk opgave på tre uger. Forløbet er gratis men virksomheden dækker transportudgifter.
Virksomheden skal ikke sørge for kontorplads, da de studerende løser opgaven hjemmefra. De studerende løser opgaven i deres fritid og virksomheden har derfor mulighed for at få løst en strategisk
opgave uafhængigt af universiteternes studieplaner og fastlagte praktikperioder. Opgaven bedømmes ikke af universitetet og de studerende løser opgaven uden sparring fra deres undervisere.
De studerende besøger virksomheden to gange, første gang for at interviewe virksomheden og få fastlagt den nøjagtige problemstilling, anden gang for at fremlægge løsningen.
Læs mere om ordningen på www.timegruppen.dk
Tre år efter opstart var iværksættervirksomheden Wrapit.dk i Aabenraa klar til se på udvikling på den lange bane – sammen med Akademikerkorpset fik virksomheden friske øjne og konkrete anbefalinger til udviklingsmulighederne
For tre et halvt år siden tog Tommy Lindahl beslutningen om at åbne wrapit.dk - han startede op på Egevej 2 i Aabenraa med sin egen virksomhed, der er specialist i folieindpakning af biler, solfilm, print, foliereklame og facadeskilte. Tommy Lindahl havde 11 års erfaring fra branchen og det har været med til at give Wrapit.dk en god start og skabt en solid vækst baseret på kvalitet og god service.
”Det har kørt rigtig fint og kunderne er kommet til os på mund-til-mund anbefalinger”, fortæller Tommy Lindahl, ”jeg har fået en god lærling ind og nu vil jeg gerne til at arbejde mere målrettet med udviklingen af virksomheden”.
Fik konkrete anbefalinger at arbejde ud fra
Tommy Lindahl deltog i informationsmøde i Erhvervenes Hus Aabenraa med Akademikerkorpset – et korps af højtuddannede studerende, der arbejder med konkrete løsninger til virksomheders udfordringer og muligheder. Arbejdet er gratis og foregår i grupper af tre studerende. Anita Andersen fra projekt Viden til Landet hos Erhvervenes Hus Aabenraa fulgte op på informationsmødet med et besøg hos Tommy Lindahl og sammen fik de skrevet et projektopslag om udviklingsmuligheder i Wrapit.dk.
”Tre fornuftige studerende bød ind på opgaven – vi mødets til en god snak om hvor Wrapit.dk står nu, mine tanker for udviklingen, de udfordringer og muligheder jeg så og satte dem lidt ind i branchen”, fortæller Tommy Lindahl, ”vi mødets igen, hvor de præsenterede deres arbejde - de har gjort det godt og været grundige og jeg har fået helt konkrete anbefalinger at arbejde videre med”.
Læs hele historien: Højtuddannede gav Wrapit.dk konkrete udviklingsmuligheder
Stay Strong er en enkeltmandsvirksomhed ejet af smykkedesigner Karin Cortsen. Virksomheden har fået løst en strategiopgave af Akademikerkorpset ift. brugen af de sociale medier i virksomheden.
Opgaven har givet et overordnet billede af hvad der skal til for struktureret at anvende de sociale medier som en aktiv del af en markedsføringsstrategi.
Karin samarbejdede i forvejen med en virksomhed i forhold til facebook indsats og har efter forløbet med akademikerkorpset ansat en studerende til at arbejde med hendes Instagram profil.
Læs hele historien 'Stay Strong - en smykkedesigner på sociale medier'