Hvis du ikke har overvejet det, så start nu.
Har vi en god arbejdsplads?
Moderne medarbejdere søger ofte disse tre ting i deres arbejde:
- Arbejdet skal bidrage til noget større – give mening
- Frihed under ansvar i opgaveløsningen
- Opgaver skal være fagligt relevante og udfordrende
Overvej hvorfor medarbejdere skal vælge at arbejde for dig
- Har vi en god arbejdsplads?
- Hvad siger vores medarbejdere om virksomheden
- Hvad er vores kunder og leverandørers indtryk af vores virksomhed?
- Hvad kendetegner virksomheden? - Kultur, værdier, arbejdstider, frynsegoder, work-life-balance...
- På hvilke 2-3 punkter skiller vi os ud fra sammenlignelige virksomheder?
- Hvordan fortæller vi historien om, at vi er en god arbejdsplads? PR, messer, åbent hus, CSR osv
- Har vi informationer på vores hjemmeside målrettet potientielle nye medarbejdere?
Få mere inspiration til at beskrive hvad der gør din virksomhed til en god arbejdsplads
Du kan søge mere inspiration/information/hjælp hos bl.a.: